REGIONY | Obce | MÍSTNÍ STRÁNKY | Firmy | Restaurace | Ubytování |
hezký den,
ve Dvoře Králové je veřejnost zklamána z ohrazení stavby opravy mostu Jana Palacha. Na náš portál chystáme článek a rád bych se vás zeptal na tyto 2 otázky:
1. Na straně k centru města
Šlo by zmenšit zábor chodníku v předpolí mostu tak, aby byl umožněn normální průchod po chodníku až co možná nejblíže k lávce? A pokud by to nešlo až těsně k mostu, což je jistě pochopitelné, tak vytvořit dočasný zpevněný přechod z chodníku k lávce přes trávník? Tak aby lidé nebyli nuceni obcházet půlku parku?
Šlo by plot vymezení stavby posunout o 1 až 1,5 m blíže k mostu a vedle plotu vytvořit chodník k lávce? Opravdu je i těchto 1,5 m potřeba pro stavbu po celých 5 měsíců stavby? Dle našeho názoru rozhodně není bezpečné nutit chodce a zejména študáky procházející mezi budovami SŠIS a školní jídelnou 2x přecházet hlavní silnici po celou dobu rekonstrukce mostu. Výjezdy ze stavby jdou jistě řešit opatřením dočasným.
Nemluvě o tom, že zejména zmínění študáci nyní nastavenou trasu stejně nedodržují a bohužel vznikají značně nebezpečné situace, kdy se potkávají skupinky lidí s auty v protisměru. Čímž jejich jednání rozhodně neomlouváme.
Do galerie přidávám zákresy, jak jsou nyní nuceni se pohybovat chodci a jak by se mohli pohybovat bezpečněji a rychleji, pokud by se stavba lehce uskromnila. A přidávám i z internetu stažené fotografie, jak může vypadat vytyčený bezpečný koridor pro chodce, či dočasný chodník na trávníku. To vše v několika variantách.
1. Obecně lze říci, že oplocení staveniště bylo provedeno s ohledem na rozsah stavby a BOZP (Bezpečnost a ochrana zdraví při práci) občanů města, ale i pracovníků zhotovitele. Posun oplocení staveniště v prostoru parku těsně k mostu není z našeho pohledu možný z několika důvodů. Součástí stavby není jen oprava mostu J. Palacha, ale i provedení přechodových oblastí mostu. Pro tyto práce je nutné zajistit dostatečný prostor pro jejich provedení s přihlédnutím k manipulačnímu prostoru stavebních strojů. V těsné blízkosti stavby, v zelené ploše parku, budou dále v brzké době zahájeny práce na provizorních přeložkách sdělovacích kabelů, které budou po dobu stavby volně uloženy a je tedy nezbytně nutné zajistit jejich ochránění proti případnému poškození a odcizení. Současný stav oplocení v tomto místě tedy respektuje i tyto skutečnosti. Pěší provoz byl tedy logicky vymezen na stávající, zpevněné asfaltobetonové plochy parku. Na Vaši otázku, zda je možné zrealizovat další chodníkové plochy přes park musíme bohužel odpovědět, že se jedná o práce, které nejsou součástí námi realizované stavby a vyžadují finanční prostředky města, o kterých jako zhotovitel nemůžeme rozhodovat.
2. Požadavek na posun oplocení v prostoru křižovatky nábřeží E. Beneše rovněž není možný. Jako v předchozím případě se i v tomto místě bude jednat o provedení nové přechodové oblasti mostu. Ve stávajících chodníkových plochách, v místech směrových oblouků, bude prováděno provizorní přepojování sdělovacích kabelů. Tento prostor bude dále po provedení zemních prací sloužit jako vjezd a výjezd na staveniště. S ohledem na tyto popsané skutečnosti, za účelem snahy o zajištění bezpečnosti pracovníků stavby a občanů města, je pěší provoz vymezen na stávající, označené přechody pro chodce. Rozsah a vedení oplocení celé stavby bylo projednáno i s koordinátorem BOZP stavby a toto řešení bylo vyhodnoceno jako optimální, s přihlédnutím k jednotlivým omezením a rozsahu stavby.
Bohužel v současné době řešíme naopak neukázněnost občanů a nedodržování výstrah a dopravního značení v prostoru stavby a její těsné blízkosti. Na tuto skutečnost jsme byli nuceni reagovat a požádali jsme o pomoc vedení města Dvůr Králové nad Labem, které na stránkách města požádalo občany města o respektování základních předpisů a dopravních značení
Toto prohlášení jsme na www.Kralovedvorsko.cz zveřejnili již v pátek.
Vaše komentáře |