')
REGIONY | Obce | MÍSTNÍ STRÁNKY | Firmy | Restaurace | Ubytování |
Přikládám pár postřehů:
- Bude umožněno vlakové propojení Trutnova, Dvora Králové a Vrchlabí - 3 největších měst okresu Trutnov a tedy snazší cestování jejich obyvatel za prací.
- Přímé a rychlé propojení Vrchlabí a Východních Čech a tedy zásobování automobilky ŠKODA a odvoz hotových aut nikoliv kamiony, jak je to nyní, ale vlakem.
- Využívání železnice turisty do Krkonoš. Tedy nejen výrazné zrychlení trasy Jaroměř-Trutnov (nyní vlak jede přes hodinu!). Jistě jste zaznamenali nedávnou studii železnice až do Pece pod Sněžkou a dále do Polska (http://cestovani.idnes.cz/na-sjezdovky-krkonos-poprve-v-historii-vlakem-...). Myslím, že toto nové možné propojení mu dává nový rozměr.
- Přímá cesta vlakem z celých Východních Čech až do Vrchlabí (a dál kyvadlově busem do Špindlu), což nyní není možné.
A několik čísel:
Vlak Jaroměř-Trutnov (52km) jede 1h 27m, spěšný vlak 1h 6m, rychlík přesně 1h. Délka nové trasy by byla cca 45 - 47 km (dle varianty) a osobák by ji jel cca 55 minut a rychlík cca 45 minut! Ještě zajímavější je to pro obyvatele Dvora Králové (Bílá Třemešná, Mostek), kteří často jezdí do Trutnova a nyní to lze jen autobusem po jedné z nejhorších a nejnebezpečnějších silnic Kraje. Cesta rychlíkem by trvala cca 30 minut a osobákem 35 minut!
Nyní hra na dodavatele pro automobilku Škoda:
Předpokládejme, že stojíme s kamionem někde v Hradci Králové a jedeme do Vrchlabí. Kudy to vezmete, pane řidiči? Mapy.cz mi ukazují nejrychlejší variantu dlouhou 72,1 km a doba 1h 17minut, když tedy chudák nezůstane v kopci u Nové Paky. O tom, co na kamiony říkají obyvatelé Nové Paky a spousty dalších obcí na trase asi nelze pochybovat. Vzdušnou čarou to je pouhých 47km! Vlakem by to vyšlo na 66km a jen asi 1 hodinu!
Nakonec ještě o místě propojení.
Délka nových kolejí by byla pouhých cca 5km podle břehu Labe s kratším, či delším tunelem. Zásah do krajiny minimální. Omezení místních obyvatel také minimální. Nevýhody a utrpení při stavbě by jistě vyvážila daleko lepší dostupnost obyvatel Mostek s dalšími městy. Stavba by případně mohla i částečně pomoci řešit plánovanou labskou cyklostezku, což by zvýšilo atraktivitu tohoto turisticky polomrtvého území i z hlediska cestovního ruchu.
Animovaná velká mapka zde: http://www.ladronka.cz/gimage.php?idx=4359
Vaše komentáře |
úskalí projektu | Michal Janko, 26.01.2010 00:00, Reagovat |
Nápad je to sice zajímavý, ale má několik úskalí: 1) Z náčrtu není jasné zaústění trati u Chotěvic. Buď tam vznikne úvrať ve směru na Vrchlabí, anebo - což je pravděpodobnější, protože se nabízí zaústit trať na větší nádraží v Hostinném - ve směru na Trutnov. Ve druhém případě bychom se tak kvůli nutnosti přepřehat lokomotivu na 30 minut jízdy nikdy nedostali, v případě prvním by to zase snížilo atraktivitu spojení do Vrchlabí. 2) Současná taktová doprava Trutnov-Starkoč-Jaroměř přilákala na trať nové cestující, nedokážu si představit, že by ČD tento takt zrušily a přesměrovaly vlaky na trať Trutnov-Dvůr Králové-Jaroměř. Zrovna tak je nemyslitelné zrušení rychlíků Liberec-Jaroměř-Pardubice. V relaci Jaroměř-Dvůr Králové-Trutnov/Vrchlabí by tak jezdily maximálně spěšné (ale spíš jen osobní) vlaky ve dvouhodinových intervalech. 3) Relaci Dvůr Králové-Trutnov autobusy bez problémů vykrývají, většina autobusů Trutnov-Praha jezdí právě tudy. Bezpečnost bere málokdo na zřetel, ostatně nepamatuju na této silnici smrti nějakou nehodu linkového autobusu. 4) Údolí v místě navrhované spojky je úzké a strmé. Mezi oběma tratěmi je navíc podstatný výškový rozdíl. Myslím, že pro železniční dopravu v regionu je důležitější stavba starkočského tunelu a zdvoukolejnění úseku Jaroměř-Pardubice. | |
další nápad s vláčky | Visitor, 21.01.2010 00:01, Reagovat |
http://cestovani.idnes.cz/tunelem-pod-snezkou-by-krome-vlaku-mohla-jezdi... |